Általános Szerződési Feltételek

Ön itt van: Kezdőlap / Webáruház / Általános Szerződési Feltételek

Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy az Általános Szerződési Feltételek 2018.01.15-tel változtak! 

SZEGÁNA Kft. webáruháza

Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek

 

1, Cégadatok

  • Cégnév: SZEGÁNA Növényi Termékelőállító, Feldolgozó és Értékesítő Kft.
  • Cég rövidített neve: SZEGÁNA Kft.
  • Székhely és levelezési cím: 6791 Szeged, Dorozsmai út 143.
  • Cégjegyzékszám: Cg. 06-09-000755
  • Nyilvántartó cégbíróság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága (6722 Szeged, Tábor u. 4. tel.száma:  +36/62 563-400)
  • Adószám: 10471034-2-06.
  • Közösségi adószám: HU10471034
  • Bankszámlaszám: 10300002-28515706-00003285 (MKB BANK Zrt.)
  • Vevőszolgálati telefonszám (Tel / Fax) +36/ 62 / 554-640, +36/ 30 / 589-8624
  • E-mail elérhetőség: szegana1@t-online.hu
  • Webáruház címe: http://szegana.hu/webaruhaz/
  • A cég tevékenysége: Mezőgazdasági gép, berendezés nagykereskedelme
  • Tevékenység nyilvántartási száma: 4661-08
  • Tevékenységet nyilvántartó hatóság neve, székhelye: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzat Címzetes Főjegyzője (6720 Szeged, Széchenyi tér 11. tel: +36-62-564-320; fax:+36-62-564-395).
  • Engedélyező hatóság neve, székhelye, elérhetősége: Szegedi Megyei Jogú Város Önkormányzat Címzetes Főjegyzője (6720 Szeged, Széchenyi tér 11., tel.: + 36 62 564 320, fax: + 36 62 564 395).
  • A webáruház a SZEGÁNA Kft. kizárólagos tulajdonában áll. 
  • Jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek nyelve magyar.
  • A Tárhely szolgáltató neve, címe, elérhetőségei

Cégnév: MAXER Hosting Kft.

Székhely: 9024 Győr, Répce u. 24.
Ügyfélszolgálati cím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Levelezési cím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Cégjegyzékszám: 08-09-013763
Adószám: 13670452-2-08
A Szolgáltató hivatalos weboldala: https://maxer.hu
E-mail: support@maxer.hu
Telefonszám: (+36) 1 257 9913
Fax: (+36) 1 700 1951

 

2, Bevezető rendelkezések

 

  • Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a http://szegana.hu/webaruhaz/ alatt működő webáruházunknak (a továbbiakban: Webáruház), figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeit (a továbbiakban: Általános Szerződési Feltételek) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve (a továbbiakban felhasználó, vásárló, vagy fogyasztó).
  • A Webáruházat csak az ÁSZF feltételeit és az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadó személy használhatja. Azaz a Webáruház használata során a felhasználónak el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban szereplő adatkezelést. Ennek hiányában a felhasználó köteles haladéktalanul megszakítani a webáruház megtekintését, abban vásárlást nem eszközölhet.
  • Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a webáruház szolgáltatásait.
  • Jelen Általános Szerződési Feltételeket a regisztrációs folyamat során megismerheti és elfogadhatja a felhasználó. Amennyiben az Általános Szerződési Feltételeket nem kívánja elfogadni, sajnálatos módon nem tudja igénybe venni webáruházunk szolgáltatásait.
  • Tájékozottsága érdekében kérjük, rendszeresen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket. A módosításokat a Szegána Kft. (a továbbiakban Szolgáltató) azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi.
  • A webáruház fenntartja magának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket módosítsa a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:191. § (4) bekezdése alapján. Az Általános Szerződési Feltételek módosításáról a webáruház Önnek a regisztráció során megadott e-mail címére értesítést küld. Kérjük, 15 napon belül jelezze webáruházunknak, amennyiben a módosított Általános Szerződési Feltételeket nem kívánja elfogadni. Amennyiben ezt 15 napon belül nem jelzi részünkre, azzal a módosított Általános Szerződési Feltételeket elfogadja. Amennyiben 15 napon belül jelzi, hogy nem kívánja elfogadni a módosított Általános Szerződési Feltételeket, azt tudomásul vesszük, de tájékoztatjuk Önt arról, hogy akkor nem tudja igénybe venni a webáruház szolgáltatásait. Az Általános Szerződési Feltételek csak alapos okkal módosíthatóak, amelyek a webáruház működésének lényeges változását jelenthetik, jogszabályi változást, hatósági határozatot, új szolgáltatásokat, stb.
  • A webáruházon keresztüli vásárláskor küldött e-mailben egy link közvetlenül az aktuálisan hatályos Általános Szerződési Feltételekre mutat. Így a megrendelő minden vásárlás előtt tudomást szerezhet a pillanatnyilag hatályos Általános Szerződési Feltételekről.
  • Jelen Általános Szerződési Feltétel letölthető pdf formátumban a webáruházról. Általános Szerződési Feltételek letöltési lehetőségével a webáruház eleget tesz a távollevők között kötött szerződésekről szóló 450/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §-ban foglalt kötelezettségeknek.
  • A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés írásbelisége, iktatása

  • Tekintve, hogy a szegana.hu oldalain megjelenő termékek nagy része külső raktárból, illetve beszállítótól érkezik, az oldalon feladott rendelések nem minősülnek írásbeli szerződésnek.
  • Oldalunkon feladott rendeléseket rendszerünk tárolja, azonban iktatásra nem kerülnek. A feladott rendelések az átvételt megelőzően módosíthatóak, vagy kérhető rendszerünkből történő törlésük. 
  • Írásbeli szerződésnek a vásárlásról kiállított számla minősül, melyek minden esetben iktatásra és a könyvelési szabályok szerinti tárolásra kerülnek. Egyebekben a webáruházon tett megrendelések nem kerülnek iktatásra, azok kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, későbbiekben nem kereshetőek vissza, magatartási kódexre nem utalnak.

Az ügyintézés, a szerződés nyelve

  • Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország jogai az irányadóak.

 

 3, Regisztráció és hírlevél

  • Érdemes hírlevélre feliratkozott vásárlónknak lenni, hiszen akcióinkról itt számos információt kap.
  • A regisztráció a vásárláshoz szükséges adatokat tartalmazza, az ott megadott adatokat a megrendelések teljesítése céljából használjuk fel. Az adatokat a jogszabályi előírásoknak megfelelően kezeljük, azokat más részére nem szolgáltatjuk ki.
  • A regisztráció során megadott adatokat bármikor módosíthatja, illetve megrendelés esetén pontosíthatja a regisztrációs fiókjában.
  • Hírlevelünkre le,- illetve feliratkozni a regisztrációs lapon van lehetőség, valamint a hírlevél alján található megfelelő menüpontban.

4, Regisztráció/ Vásárlás

  • A vásárláshoz először regisztrálnia kell oldalunkon, majd a regisztráció során megadott e-mail/jelszó párossal belépnie.
  • Amennyiben jelszavát elfelejtette és korábban már regisztrált, úgy rendszerünk elküldi a regisztrált e-mail címhez tartozó jelszót.
  • A Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, ill. egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  • A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
  • Amennyiben elfelejtette jelszavát, lépjen a Belépés menüpontra, ott találhatja a jelszókérés opciót, melyre kattintson rá, majd pedig adja meg a regisztrált e-mail címét. Rendszerünk pár percen belül automatikusan elküldi a megadott e-mail címre a címhez tartozó jelszót.
  • Probléma esetén kérjük, jelezze azt ügyfélszolgálatunkon (szegana1@t-online.hu)!

 

5, Rendeléssel kapcsolatos fontos tudnivalók  

 

  • Az oldalunkon található termékeket rendelés feladásával vásárolhatja meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. A termékekkel kapcsolatos fontos tudnivalókat, valamint az eladási árakat a felhasználó a termék információs oldalán ismerheti meg még a rendelés leadása előtt.
  • Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
  • A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását és a termékről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatt. 
  • Amennyiben hibás ár kerül a webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
  • Ha hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között és a felek nem jutnak kölcsönösen egybehangzó véleményre, akkor nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

6, Rendelés menete

  • Bejelentkezés után a Termékkategóriák menüpont alatt tudja kiválasztani az Ön számára szükséges tartozékokat. Amennyiben meg szeretné vásárolni a terméket, úgy kattintson a „Kosárba teszem” gombra. Miután ez megtörtént, Ön kosarának tartalmában tudja változtatni a kívánt mennyiséget, illetve törölni és folytatni a vásárlást vagy a vásárláshoz megadott adatait.
  • Amikor a terméket a kosárba helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a vásárlót arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális kosarába. Ekkor választhat, hogy tovább nézelődik a webáruházban vagy elkezdi a megrendelés folyamatát a „Tovább a pénztárhoz” feliratú gombra kattintva. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést és tételt is tud törölni a kosárból. Ha mindent rendben talált, elkezdheti a rendelést és bejelentkezhet fiókjába, ill. regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával.
  • Amennyiben már regisztrált felhasználónk, úgy a regisztrált e-mail címet és a webáruházban használt jelszavát kell megadnia. Amennyiben még nem regisztrált vásárlónk, úgy gyors regisztrációt követően léphet tovább, és küldheti el megrendelését. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció.
  • Válassza ki a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot.
  • A fizetés történhet személyes átvétellel készpénzben a Szolgáltató telephelyén vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen.
  • Fizetés utánvéttel: a megrendelés végösszegét a futárszolgálatnak kell megfizetnie
  • Aktív, folyamatban lévő rendelések lekérdezése a felhasználó számára érvényes belépést követően lehetséges. A teljesítést követően lezárt rendeléseket csak a megrendelő írásos igénye, valamint személyazonosságának hitelt érdemlő bizonyítása esetén áll módunkban biztosítani.

Banki átutalással történő fizetés

  • Igény esetén lehetőség van banki átutalással, előre utalás formájában teljesíteni a fizetést. Ez irányú igényét a rendelés feladásakor, a fizetési mód választó rovatban tudja megadni.
  • Banki utalás igénylése esetén kiállításra kerül a vásárlást igazoló számla, melyet faxon vagy e-mail-ben eljuttatunk Önnek. A bankszámlaszámunkat, a bank adatait a számla tartalmazza.
  • Megrendelését az utalt összeg számlánkon való megjelenését követően tudja átvenni személyesen, vagy kiszállítás esetén a futárszolgálattól. A rendelés legkorábbi átvételének napjáról e-mailben tájékoztatjuk Önt.
  • A banki átutalással történő fizetés esetén a pénzügyi műveletet feldolgozó bankjaink az MKB Bank (számlaszám: 100300002-28515706-00003285) és a K&H Bank (számlaszám: 10402805-50526650-83721002).

 

  • A számlázási és a szállítási adatok megadását követően a vásárló egy jelölőnégyzetbe helyezetett pipával igazolhatja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta az ÁSZF-et és az adatvédelmi nyilatkozatunkat.
  • Ezen az oldalon megjelenik a vásárlási adatok összegzése, ahol a megrendelésének adatait a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti. A „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el részünkre.
  • A rendelést visszaigazoló e-mailt legkésőbb a teljesítés időpontjában megküldjük Önnek. Az e-mail tartalmazza cégünk adatait, a megrendelés tárgyát, a termék árát (az általános forgalmi adóval növelt árát, illetve a szállítási költséget).
  • A várható legkorábbi átvétel idejét a rendelés feladását követően pár órán, de legkésőbb 48 órán belül válaszlevélben jelezzük.
  • Az átvétel átlagos ideje raktáron levő termék esetében, ill. személyesen átvétel esetében azonnal történhet, kiszállítás esetében 1-2 munkanap.
  • Rendelését személyes átvétel választása esetén, a jelzett legkorábbi átvételi napot követő 5 munkanapon belül van lehetősége átvenni, ezt követően a rendelését töröljük rendszerünkből.
  • Futár kézbesítés esetén a jelzett napon munkaidőben számíthat a csomag érkezésére. Probléma esetén a futár keresi Önt a rendelésben megadott telefonszámon.
  • Kérjük, csak abban az esetben adja fel rendelését, ha valóban át kívánja venni. Az át nem vett rendelésekkel fölösleges munkánk és kárunk keletkezik.
  • Amennyiben a megrendelt terméket valamilyen váratlan okból nem tudjuk Önnek biztosítani, erről haladéktalanul tájékoztatjuk.

Adatbeviteli hibák rendelés előtt való azonosítása és kijavítása

  • Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja az adatbeviteli hibákat. 
  • A webáruház az adatbeviteli hibáknak(„félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbi szerint biztosítja: a vásárló a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés részünkre való elküldéséig a webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.

 

7, Termékek árának feltüntetése

 

  • A webáruházban a termékek ára forintban kerül megadásra. A termékek ára a megrendelés napján a webáruházban föltüntetett ár. A termékek ára az általános forgalmi adót nem tartalmazzák, azonban megrendelés esetén, a megrendelés véglegesítését megelőzően a webáruház feltünteti a termék árát, a termék után fizetendő áfát és a termék árának áfával növelt összegét.
  • Külföldi IP címről rendelés esetén a Webáruház külföldi és megfelelő EU-s adószámmal rendelkező egyénként kezeli a megrendelőt. Ekkor a termék árát ÁFA nélkül mutatja a Webáruház, még a bruttó ár helyén is. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem kell ÁFÁ-t fizetni. Tehát, ha valaki nem rendelkezik EU-s adószámmal, akkor a nettó ár + 27 % ÁFA lesz az az érték, amit fizetni kell.
  • A mindenkori fizetendő ár a megrendelés leadásának idejében érvényben lévő ár. Árváltozás esetén értesítjük Önt, és lehetősége van a módosított áron megrendelését visszautasítani vagy továbbra is fenntartani. A mindenkori árváltoztatás jogát fenntartjuk!
  • A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségeit. Ez utóbbiról a webáruház külön tájékoztatja a vásárlót a megrendelés folyamata során.

 

8, Termék rendelkezésre állása

  • Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve a termék nem beszerezhető a weboldalon feltüntetett időtartamon belül, úgy a webáruház fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a vásárló értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a vásárló számára haladéktalanul visszautaljuk.
  • A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a webáruházhoz vagy a vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a webáruházat semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.

 

9, Szállítással kapcsolatos fontos tudnivalók 

  • A kiszállítás várható idejét a rendelés feladását követően e-mailben jelezzük Önnek. A szállítás hétköznap 9-17 óráig történik.
  • Kérjük, hogy szállítási címnek olyan címet szíveskedjen megadni, ahol munkanapokon napközben Ön vagy megbízott átvevője elérhető.
  • Szállítási költségek: a Szolgáltató minden esetben egy előre kalkulált szállítási költséggel számol, melynek értéke 2.800 Ft + Áfa.
  • A 2.800 Ft + ÁFA szállítási költség 0,1 kg – 50 kg-os csomagokra vonatkozik. 50 kg feletti csomagokat nem áll módunkban futárszolgálattal kiszállíttatni. 40 kg feletti csomagoknál egyedi díjakkal számolunk. (lásd. Zúzók)
  • A kézbesítés napja előtt kérését vagy problémáját 13 óráig ügyfélszolgálatunkon jelezheti (szegana1@t-online.hu vagy 06 62/ 554-640).
  • A Szolgáltató kiszállításra szerződött partnere a DPD Futárszolgálat.
  • A kézbesítés napján kérésével vagy kérdésével (pl. futár várható érkezése) kérjük forduljon a futárszolgálathoz (dpd@dpd.hu vagy 06 1 501 6204).
  • A szállítási szolgáltatás kétszeri kézbesítést tartalmaz. Az első sikertelen kézbesítést követően a futár értesítést hagy a címen, illetve keresi Önt a rendelésben megadott telefonszámon majd a következő napon megkísérli ismét átadni megrendelését. Ismételt sikertelen kézbesítést követően a rendelés automatikusan törlésre kerül.
  • Az átvétel során minden esetben ellenőrizze a küldemény hiánytalan, sérülésmentes meglétét! Fontos, hogy szállítási probléma vagy sérülés esetén mindenképpen vetessen fel jegyzőkönyvet a kézbesítő futárral az átvétel megtagadása mellett. Ennek elmulasztása esetén reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
  • Amennyiben a szállítással kapcsolatban további észrevétele vagy kifogása van, kérjük, jelezze felénk levélben vagy telefonon.

Tulajdonjog fenntartása

  • A kiszállított termék a webáruház tulajdonában marad addig, amíg a vételár megfizetése teljes egészében meg nem történik.

10, Több megrendelés feladása, egy szállítási tételként

  • A rendelés teljesítését megelőzően lehetőség van újabb rendelések feladására és azok összefűzésére. Ez esetben a rendelések egy szállítási tételként kerülnek kezelésre.
  • A rendelés összevonás feltétele, hogy az új megrendelés megjegyzésében jelezze, hogy mely előző rendeléssel vagy rendelésekkel (azonosító szerint) kerüljön összevonásra az adott rendelés, valamint a rendelésfeladásnak még a jelzett átvétel előtti munkanapon 13 óráig meg kell történnie.

 

11, Rendelések módosítása

  • A kiszállítást megelőzően a megrendelését e-mail-ben vagy telefonon keresztül módosíthatja a jelzett átvétel előtti napon 13 óráig.
  • A módosítási igény érintheti a rendelés átvételének idejét is, ezért ilyen esetben a módosítás elfogadását követően jelezzük Önnek a módosítást követő várható átvételt.
  • Ha a megrendelés már átadásra került a futárszolgálat részére, a módosítás már nem lehetséges.

 

12, Adatkezelés

  • Fontos számunkra adatainak biztonsága, emellett gazdasági érdekünk is megkívánja felhasználóink megelégedettségét, ezért mindent megteszünk adatai biztonságos kezelése érdekében. Az adatok technikai okokból történő elvesztése, sérülése, vagy egyéb károsodásáért azonban a szolgáltatás jellegére tekintettel nem tudunk felelősséget vállalni. A webáruházban való regisztráció során szükséges a felhasználóknak megadni az alábbi adataikat; név, lakcím, email, telefonszám, megrendelési cím, bankszámlaszám visszautaláshoz.
  • Az adatkezelés jogszabályi alapja az eKer tv. 13/A. §, amely szerint a webáruház az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti az igénybe vevő azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet. A webáruház az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti a természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat. A webáruház a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatait, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.
  • Webáruházunk jogszabályon alapuló kötelező adatszolgáltatási kötelezettséget teljesít az illetékes hatóságok, közigazgatási szervek és egyéb szervek felkeresése alapján.
  • Tájékoztatjuk, hogy a webáruházban való regisztrálással egyúttal kifejezett hozzájárulását adja adatainak az Általános Szerződési Feltételek szerinti céllal, és feltételek szerint történő felhasználásra. Az adatkezelés ideje az érintettnek az adatkezeléshez adott hozzájárulásának visszavonásáig, vagy a regisztrációjának törléséig tart.
  • Adatainak kezelésének célja a webáruház szolgáltatásainak (különös tekintettel a termékek vásárlására) igénybevételéhez szükséges folyamatok (a termék árának megfizetése, szállítás stb.) lehetővé tétele. 
  • Adatait a webáruház és a megrendelésének teljesítésében részt vevő kereskedő(k) kezelik a megrendelés teljesítéséhez szükséges mértékben, módon és ideig.
  • A webáruháznak megadott adataiba való betekintést, adatainak módosítását, vagy törlését regisztrációs fiókján keresztül, vagy a webáruháznak küldött emaillel kérheti. Adatai módosítását vagy törlését legkésőbb 30 napon belül teljesítjük, ill. töröljük.
  • A webáruház szolgáltatásainak igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.
  • A megrendelés folyamán rögzített adatokat a webáruház a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán, a megadott adatokkal kerülnek rögzítésre és tárolásra a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.
  • A webáruházzal való viszonyán alapuló adatkezelés jogszerűtlensége, ill. egyéb adatkezelési szabálytalanságok, vagy mindezek gyanúja estén jogorvoslatért fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

levelezési cím: 1534 Budapest, Pf.: 834

cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c

Telefon: +36 (1) 391-1400

Fax: +36 (1) 391-1410

www: http://www.naih.hu, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

 

13, Vásárlástól való elállás joga

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállás jogát.
  • Az elállási jog gyakorlása nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a részünkre az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF-ből letölthető.
  • A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • A Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.
  • Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot 14 munkanapon belül elküldeni.
  • Az elállást követően a SZEGÁNA Kft. köteles a termék  teljes vételárát és a szállítási költség díját is, 14 napon belül visszajuttatni a vásárló részére.
  • A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket vagy a felhasználó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy a visszáru összegét minden esetben ugyanolyan módon fizetjük vissza, mint ahogy az eredeti kifizetés történt, pl. előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összegét.
  • Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azokat a többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
  • Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. 
  • Szolgáltatás esetében, ha a 14 napos elállási határidő előtt a teljesítés a fogyasztó beleegyezésével már megkezdődött, a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát, a Szolgáltató követelheti a költség megtérítését. Ide vonatkozik a termék kiszállítása, összeszerelése, javítása, szoftver installálás, egyedi szerviz díj.
  • Az elállási jog minden sérülésmentes, eredeti állapotban visszajuttatott termékre vonatkozik. A nem rendeltetésszerű használatból adódó károkat a vásárló köteles megtéríteni.
  • Az elállási jog gyakorlása esetén a megrendelőt csak a termék visszajuttatásának költsége terheli. Elállás esetén lehetőség van a termék személyes vagy postán történő visszajuttatására. A szállításból adódó esetleges károkért azonban nem vállalunk felelősséget!
  • A vásárlót az elállással kapcsolatban egyéb költség nem terheli.
  • Elállási nyilatkozatminta rendelkezésre áll: 

elallasi_felmondasi_nyilatkozatminta letölthető dokumentum

  • Az elállási jog nem gyakorolható a következő esetekben:
    • Nem rendeltetésszerűen használt, illetve sérült termék vagy kiegészítő esetében.
    • Személyhez kötött, egyedi megrendelés esetén. Ide tartoznak az egyedi igény alapján összeállított termékek, valamint az egyedi igény szerinti nagy mennyiségű megrendelések.
    • Szolgáltatások esetében, ide tartoznak a kiszállítás, összeszerelés és egyedi szervizköltségek díjai.
  • Amennyiben a vásárlónak nincsen lehetősége a terméket személyesen leadni, valamint nem kívánja igénybe venni a postai szállítást, úgy külön szolgáltatásként rendelhet visszáru futárt. A visszáru futár nem része az elállásnak, azt cégünk külön szolgáltatásként biztosítja a mindenkori szállítási díjért. Sérült, hibás termék elfogadására ez esetben kizárólag akkor van lehetőség, ha a sérülés a csomagoló doboz sérülése nyomán egyértelműen bizonyítható, hogy a szállítás során keletkezett és arról jegyzőkönyv készült. Minden egyéb esetben a sérült termék a vásárlónak saját költségén visszajuttatásra kerül.

 

14, Jótállás, szavatosság

  • A 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet alapján az oldalunkon található tartós fogyasztási cikkek esetében cégünk 1 év jótállást köteles vállalni, ha a Felhasználó fogyasztónak minősül. A jótállás időtartama 1 év.
  •  A jótállási határidő a terméknek a megrendelő részére történő átadása, üzembe helyezésünk esetén, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
  • A termékek jótállási idejét a terméklapon a termékleírásban, valamint a jótállási jegyen, illetve a számlán olvashatja.
  • A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt párhuzamosan nem igényelhet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  • Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl a természetes elhasználódásból/avulásból eredő károkért.
  • Szolgáltató nem tartozik szavatossággal, ill. jótállással az olyan károkért, amelyek a hibás vagy gondatlan kezelésből, ill. a nem rendeltetésszerű használatból keletkeztek.
  • Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, eltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Hibás teljesítés

  • A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.

Kellékszavatosság

  • A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv alapján.
  • A Felhasználó az alábbi termékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, ill. nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, ill. mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől elállhatVálasztott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve ha az indokolt volt vagy a vállalkozás adott okot rá.
  • Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Fogyasztó.
  • A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, ill. a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után már a Felhasználóköteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság 

  • Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  • Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  • Egy termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a jogosultság elveszik.
  • Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítani.
  • A termékszavatosság alól mentesül a forgalmazó, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, ill. hozta forgalomba; a hiba a tudomány és a technika mai állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  • A forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, ill. a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

Szavatossági igény esetén történő eljárás (fogyasztók esetében)

  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  • A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával vagy nyugtával).
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. (Ptk. 6:166.)
  • A Szolgáltató a Fogyasztó által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles kiállítani.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségeiről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
  • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet 3 évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a termék javítását és cseréjét legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
  • Szolgálató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Amennyiben a Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról való lemondás csak az erre vonatkozó írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.
  • A Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják elrendezni.

15, Panasz

  • A webáruház tevékenységével kapcsolatos bármilyen észrevételét, ill. panaszát szívesen fogadjuk a webáruház elérhetőségein.
  • A Szolgálató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Panaszát legkésőbb 30 napon belül írásban, levelezési cím hiányában e-mailen válaszoljuk meg. A panaszára adott válaszunkat és a panaszról felvett jegyzőkönyvet  5 évig megőrizzük és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Az elutasító választ indokoljuk és tájékoztatjuk. Az elutasító válasz esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 
  • Tájékoztatjuk Önöket, hogy az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnik.

Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. 

  • Tájékoztatjuk, hogy a webáruház a székhelye szerinti békéltető testületnél vagy – valamennyi békéltető testületre kiterjedő hatállyal – a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál írásban, visszavonásig érvényes általános alávetési nyilatkozatot tehet, amelyben vállalja, hogy a békéltető testületi eljárásnak és egyezség hiányában az ilyen eljárásban hozott határozatnak aláveti magát. Az alávetési nyilatkozatban a webáruház kötelezettségvállalásának mértékét, illetve hatályát a jogvita tárgyának általa meghatározott értékében vagy más módon is korlátozhatja. A webáruház mentesül e nyilatkozat kötőereje alól, ha bizonyítja, hogy azt a szerződéskötésig a vállalással azonos módon visszavonta.
  • A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII.2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, ill. a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességű kormányhivatal jár el. 
  • A Fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
  • A Fogyasztónak panasza esetén mindig lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
  • Elérhetőségüket itt találja: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Elnök: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu

  • A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói vita esetén a fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
  • A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően a bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az online felületen keresztül, melynek címehttps://webgate.ec.europa.eu/odr
  • A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, akkor a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

Jogkikötés

  • Megrendelésre és azzal összefüggésben felmerülő kérdésekre egyebekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései irányadóak.
  • A felhasználó és a webáruház közötti vitás kérdéseket a felek békés úton, ill. az általános szerződési feltételekben megjelölt hatóságok békéltető és egyéb testületei előtt rendezik.
  • A Ptk alkalmazása körében is megfelelően irányadóak a fogyasztói szerződés érvényességével kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 2/2011. PK vélemény 5.a.) pontjában foglaltak, miszerint „Fogyasztói szerződésben a fogyasztóval szerződő fél lakóhelye, vagy székhelye szerinti bíróság illetékességének – általános szerződési feltételen, vagy egyedileg meg nem tárgyalt feltételen alapuló – kikötése tisztességtelen. A kikötésben megjelölt bíróság saját illetékességének vizsgálata körében a kikötés tisztességtelenségét hivatalból köteles észlelni, de az általános illetékességgel rendelkező bírósághoz csak akkor teheti át a keresetlevelet, ha a fogyasztó – a bíróság felhívására – az illetékességi kikötés tisztességtelenségére hivatkozik.

 

16, Gyakran ismételt kérdések 

  • Nem találja a keresett terméket? Használja oldalunk keresőjét vagy böngésszen rendszerezett kategóriáink között!
  • Közlendője, megjegyzése van a rendelésével kapcsolatban? Használja a rendelés feladása során a megjegyzés mezőt, mellyel ügyfélszolgálatunknak vagy a futárszolgálatnak üzenhet.
  • Feladtam a rendelésemet? Ha e-mail címére megérkezett a visszaigazoló e-mail vagy oldalunkon belépést követően a “Vásárlásaim” menüpont alatt megtalálja rendelését, akkor egész biztosan sikeres volt a rendelés feladás, hamarosan jelezzük Önnek e-mail-ben az átvétel idejét.
  • Nem kapott visszaigazolást? Elképzelhető, hogy a rendelési folyamaton nem ment végig, vagy egyéb okból nem került be a rendelése. Ez esetben keresse ügyfélszolgálatunkat a szegana1@t-online.hu címen, vagy a 06 62 554-640 telefonszámon.
  • Fontos, hogy adatainál valós, rendszeresen olvasott e-mail címet, valamint napközben elérhető telefonszámot adjon meg. Ügyfélszolgálatunk elsősorban e-mail-en keresztül értesíti az átvétellel kapcsolatban, a futár azonban telefonon fogja keresni Önt.