Még több érv a Dal-Bo MaxiCut mellett

A Dal-Bo már jó néhány éve alkalmazza újfajta szárzúzási módszerét a MaxiCut hengerrel. A módszer igen érdekes és figyelemre méltó. A szántóföldi bemutatók gyorsan bebizonyították, hogy az aprító henger kiválóan dolgozik, nagy a terület teljesítménye (10 ha/óra), és alacsony a fajlagos üzemeltetési költsége (2-4 liter/ha üzemanyag).

A gép felépítése 

Az aprító henger igen masszív, erős felépítésű, melyre szükség is van a nagy munkasebesség miatt fellépő folyamatos fárasztó igénybevétel miatt.  A hengertagok alapja egy Ø610×7 mm-es acéldob, mely tömegnövelés céljából vízzel feltölthető. A henger 100 mm-es késekkel van felszerelve, így a teljes átmérő 810 mm. A nagy sebesség és az igénybevétel miatt a gép 70 mm-es acéltengelyeken és méretes kúpgörgős csapágyakon gördül. A csapágyak dupla ajkas tömítéssel rendelkeznek a por és szennyeződések kizárása érdekében. A csapágyak a vázhoz szabadalmaztatott rezgéscsillapító betéteken keresztül kapcsolódnak, ezzel csökkentik a váz igénybevételét. A gép 4.300 kg saját tömeggel rendelkezik, mely vízzel feltöltve akár 6.100 kg-ig növelhető. A kések igen erősek, amennyiben véletlenül egy tégla kerül a tarlóra, azt is kettévágja. A kések élettartama igen hosszú, hazai körülmények között a tapasztalatok szerint több ezer ha-t kibírnak csere nélkül. A henger három tagból áll, a két szélső hidraulikusan felhajtható, így 3 m a szállítási szélesség. A hengerre aprómagvető egység és pálcás boronasor is rendelhető opcióként.  
 
Használat napraforgóban
 

A napraforgószár igen erős, aratáskor még a kombájn vagy traktor gumijában is kárt tehet. Újabban ezen kár elkerülése érdekében, és az új fejezős napraforgó adapterek miatt jellemzően akár 1 m-es szármaradvány maradhat a tarlón. Ezen tarlón ráadásul 2-2 sort a kombájn letaposott, melyet a hagyományos szárzúzó nem kezel. A MaxiCut aprító henger a letaposott szárat is aprítja, ráadásul olyan nagy a területteljesítménye, hogy két nagyobb teljesítményű kombájnt is kiszolgál. Több gazda az aprító hengerrel kezeli a tarlót, vág utakat a tarlóba, hogy a tarlón álló szár ne tegyen kárt a kombájnok mellé érkező szállítójárművekben.
 
Használat kukoricában
 
Gyakori kérdés a MaxiCut-tal kapcsolatban, hogy kukoricában hogy dolgozik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy két fontos dolgot kell tenni, hogy megfelelő munkát végezhessen a gép kukorica tarlón. A tarlót a megszokotthoz képest magasabban kell hagyni, kb 40 cm-es legyen a tarló magasság, és 3-4 napig hagyni kell száradni, és csak ezt követően kell az aprító hengerrel a tarlót kezelni, így már megfelelő lesz a munkája. Tapasztalatok szerint nagy előnye a MaxiCut-nak, hogy a kukoricaszárban áttelelni készülő molyok fészkét roncsolja, így azok nem tudnak áttelelni.
 
Használat zöldtrágyában
A Dal-Bo MaxiCut használható a manapság oly népszerű zöldtrágya növények aprítására is, még akkor is ha azok a méteres magasságot elérik. A nagy munkasebesség miatt a hengerek öntisztítóak.
 
 
A DAL-BO a MaxiCut 600 forradalmi megoldású, száraprító késes hengerének 2009-es bevezetését követően az idei AGRITECHNICA kiállításon mutatta be a továbbfejlesztett, nagyobb munkaszélességű, 920-as modelljét is.A cég fejlesztő mérnökei újratervezték az egész gép vázszerkezetét. Az új, hosszabb vázkialakításnak köszönhetően  lehetőség van az új modellnél a 610 mm átmérőjű, 15 vágókéssel dolgozó henger elé egy úgynevezett előművelő, kisebb átmérőjű hatkéses henger vagy hullámos lapokból álló tárcsasor alkalmazására.

Ezek a még tökéletesebb aprításért felelős művelősorok hidraulikus terhelésűek. Természetesen a tökéletes aprításhoz megfelelő mértékű tömegre is szükség van, így nem meglepő, hogy a munkagép tömege 13 tonna.

A közúti vonulásnál mégis kimagasló a stabilitása, köszönhetően a nagy, 700 / 40-22,5 méretű abroncsoknak, illetve pneumatikus fékrendszernek. A szállítási szélesség a nagyobb méret ellenére sem lépi túl a háromméteres határt, a traktor-munkagép kapcsolat pedig CAT III; vagy CAT IV; továbbá Hitch-Kuplungon keresztül valósulhat meg rendeléstől függően.